if you wanna get high, you got to move with the flow

jag hatar att det är hon nu. hon som får höra dina vackra ord.
hon som får känna dina andetag i nacken hela nätterna.
att det är någon annan som får lyssna på alla dina sjuka idéer och historier.
hon som får kikna av skratt när du berättar om dina sjuka tankar.
det är hon som är lindad runt ditt lillfinger nu. hon som får ta all skit också.
hon som får acceptera dina misstag om och om och om och om och om igen.
ibland tycker jag synd om henne. men ändå inte. det är sjukt det där.
våran låt är inte lika bra utan dig brevid. det där youtubeklippet är inte lika roligt.
skämten är inte likadana när dom inte berättas av dig. med ditt asgarv mitt i.
så man inte ens fattar skämtet för att du pausar i tio minuter och asgarvar.
och jag blev skitirriterad för jag ville höra. och jag asgarvade åt dig.
för du var så jävla störd. på ett bra sätt. på det bästa sättet. bästbästbäst
jag har ingen aning vad jag egentligen vill ha sagt. mer än att jag saknar dig.
ibland.
så att det gör ont, ungefär. fast ännu mer. så mitt hjärta brister lite i smyg.
och ibland tänker jag att det var mitt eget fel. ibland att det var ditt.
men vi förstörde varandra tillslut. vi var inte bra för varandra på slutet.

pratade nyss med den bästa. hon var full och glad och pratade på.
det var skönt. fast jag vill också vara full och glad och det är jag inte.
om 11 timmar ska jag befinna mig hemma hos pappa.
det vankas någon slags söndagsmiddag. och jag ser fram emot att träffa bror.
fast det var ju sist igår. men det gör ingenting. för honom tycker jag om.

nu ska jag ta världens längsta dusch. jag ska sjunga mitt högsta. sådär falskt.
för någon sångerska blir jag aldrig. då får man sjunga i smyg. så det så.
hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0