fel bara

när jag kom in i min lägenhet idag så såg jag spår.. spår av gamla drömmar. små små spår, men ändå spår. det påminner mig om drömmar som aldrig blev mer än just det, drömmar. sen förstördes dom. på ett eller annat vis. endel på grund av mig. endel på grund av andra. allt blev så jävla tydligt helt plötsligt. jag är en jävla drömmare. och hur långt kommer man på det liksom? kanske dags att ta tag i sitt liv? jag kan inte ens räkna dom drömmar jag har nu. allt jag vill. allt jag hoppas. jag kan inte räkna alla drömmar som blev förstörda. som togs ifrån mig. det var stora drömmar. det var små drömmar. det var konstiga, töntiga, roliga, spännande och barnsliga drömmar. men dom var ändå mina. och dom krossades. och det gjorde ont. fan så ont det gjorde. smärtahjärta liksom. sådär som alla vet. helvete och piss och blä. oh jävlar vad ont det gjorde vissa gånger. dom gånger man förstog att nej, det här kommer aldrig bli av. det kommer aldrig hända. det har gått åt helvete. det är försent. jävlar vad försent det är. försent att ångra. kan inte spola tillbaka tiden. försent för att göra det bra. försent att be om ursäkt. försent att förlåta. alldeles för sent för att förlåta. alldeles försent att bli förlåten. så jävla trasigt. så jävla förstört. åt helvete förstört. ingenting kan laga det som en gång blivit alldeles för förstört. alldeles för fel. fel fel fel. för det var det det blev. så jävla fel.

igår mådde jag bra. riktigt jävla bra verkligen. idag mådde jag helt okej.
inte nu. nu är det fel igen. så jävla fel. jag är så jävla fel igen.
vet inte vad jag känner. vet inte vad jag tycker. vet inte vad jag vill.


"du kan inte begära att någon ska tycka om dig om du inte tycker om dig själv."

sådär jävla dumt och cepe och förstört i huvet igen. inte mina ord. fast jo.
en ängel på ena axeln. tusen djävular på den andra.

varför är jag så jävla fel? varför blir jag såhär jävla trasig?
vad fan är det för fel på mig, helt jävla seriöst? allt.. ja, allt äre. helt enkelt.
men ändå inte enkelt. så jävla svårt egentligen.
jag vill också vara sådär rätt och bra som andra är. sådär jävla as bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0