du är mitt extrapris

jag hatar att pappa frågar mig om jag har orkat städa. det har jag inte. jag har
inte ork till nånting mest. och jag skäms. fy satan vad jag skäms. men den lilla
energi jag har väljer jag att lägga på att träffa mina vänner. ändå orkar jag inte
träffa dom så mycket som jag vill. vill träffa dom mest hela tiden. men det tillåter
inte min hjärna och så vidare. och jag har missat mina jävla tvättider i veckor.
har snart inga rena kläder alls kvar. har bokat in en ny tid på lördag. om jag inte
tar tag i det på lördag ska jag fan sparka mig själv i arslet så jävla hårt så att
skosulan ploppar ut ur näsan eller nånting. jag skäms över att jag inte orkar
diska min disk, städa min lägenhet, laga min mat, tvätta mina jävla kläder och
göra såna där saker som man ska klara av om man är tjugoett år. då ska man
 klara av det utan problem. man ska inte ha en hjärna som har noll energi.
man ska sova lagom mycket. man ska inte hata sitt jävlapissliv
och man ska vara en glad jävel.

jag behöver nya skor. en ny vinterjacka, mössa, vantar, halsduk, långkalsonger.
jag behöver vinterkläder. fryser redan arslet av mig när jag är ute och det är bara
oktober. men allt kostar. fan vad det kostar! och får jag en enda krona över
existensminimum från jobbet så rycks dom av kronolle eftersom jag även lyckats
sätta mig själv i den underbara situationen. dom vill liksom ha tillbaka det som jag
lånade en gång i tiden. det som jag aldrig betalade. för jag sket i det. jajävlar vad
jag sket i det. jag ville ha kvar mina pengar. inte slänga ut dom på massa jävla
räkningar. bra lösning tyckte jag då. mindre bra tycker jag nu. berättade för en
näsa om mina problem. hans svar var att han visste en schysst internetsida med
bra skor. man kunda handla på faktura.
och då behöver man ju inte betala, sa han.
för det är något man vet i min situation. man ska ta allt på faktura. för då skiter
man i att betala sen så har man fått sakerna gratis. jojatackar. det trodde jag en
gång i tiden. men den där hundringen som du köpte en tisha för på nätet. den blir
en röding hos första inkassobolaget. sen blev det en tusing när det landade hos
kronolle. jag sa att han var helt jävla störd i huvet. han skrattade och sa att man
kunde köpa tio par skor på faktura. jag gick in på sidan för att plåga mig själv
litegrann. och det är då jag inser att det var jag som en gång i tiden tipsade
honom om den sidan. fyfan vad sinnes ändå.

jag glömmer så mycket. mitt kortidsminne, eller vadfan det heter, har försvunnit
ut i rymden bland stjärnor och planeter eller till asien. jag vet inte. här är det inte
i alla fall. jag vet inte vad det är för dag. ingen aning om dagens datum. för det är
inte det jag lägger min energi på. dagens datum är inte ens med på top ten. vet
knappt vad jag heter vissa dagar. såna där ataraxdagar. när jag kastar i mig ett
gäng atarax för ångesten och paniken och stressen och deppet blir för mycket..
då ligger jag som i en jävla hjärnkoma i sängen och vill helst bara försvinna. vill
att folk ska komma hit och ge mig en fet höger och få mig att tagga till. samtidigt
vill jag inget hellre än att vara ensam. blir arg när folk ringer. blir ledsen när folk
inte ringer. vill att någon ska komma hit och bara vara här. vill inget hellre än att
vara ensam. vill skratta. vill gråta. vill sova. vill skrika. fan vad jag vill mycket dom
gångerna. jag vill så jävla mycket så jag har ingen aning om vad det är jag vill.

idag tog jag en bollpromenad på förmiddagen när jag insåg att mitt möte med
lasseläkare inte var förens imorgon. sov i pappas soffa och var lite sönder en
sväng men det gick över sen. jag gick hem och tog en dusch för det behövdes
och det var jobbigt som fan att gå ner till tvättstugan och inse hur många tider
jag har missat där nere. sen gick jag hem till sofia. vi löste korsord tillsammans
och hon bjöd mig på mat och kaffe och en almänt mysig stund. finafinafia!
jag mådde bra då. det gör jag när mina tjejer är i närheten. för dom är det bästa
 i mitt liv. mina fina vänner. jag kom hem vid sju och då somnade jag en timme.
lyckat? sen låg jag och tänkte och det var dumt gjort för nu är det neråt igen.
 fan så jävla mycket neråt. är inte på humör alls verkligen. verkligen inte.,
inte på humör. snart blir det atarax och sängen. då blir det bra.
(Det svänger, katten!)
och jag blir själv förvirrad av vad jag skriver för jag fattar inte själv hur det kan
vara så svårt att bara vara människa ibland. hur jävla svårt kan det vara för
någon professor eller forskare eller whatever att bara uppfinna ett litet piller
som gör att allt blir bra och sådär. hur jävla svårt kan det ärligt talat vara?

och sen har jag sån ångest för att jag inte visat för vissa hur mycket dom
betyder. jag glömde malins 40års dag och det suger. det får man inte göra.
jag är kass verkligen. så jävla pissdåligt gjort. fan i helvetes jävla skit vad
jag skäms över det. och igår kväll skulle jag ringa mathilda för att fråga hur
hennes dag hade gått. jag visste ju att det var viktigt för henne. men jag
glömmer. och sen tänkte jag att just jävlar. men då var klockan tre på natten.
då kan man inte ringa runt på det där viset.. så jag tänkte såklart att jag
skulle ringa idag. men har det blivit av? icke. betyder det att jag inte bryr mig?
superduperICKE! jag bryr mig så jävla mycket. och katrins bror kom till
sverige i fredags. dom hade inte träffats på fem år. hon var skitnervös.
hela hennes familj kommer alltid betyda mycket för mig. och jag saknar
hennes mamma och hennes lillasyster så sjukt mycket. och jag har inte ringt än.
jag har inte ringt och frågat hur det var att träffa sin storebror efter fem år..
jag är nog världens sämsta kompis. jag tror fan det. och sen har vi ju natalie.
 min älskade underbara åsna. min fina nattis. den mest blåsta men ändå den
mest bästa bajsätaren på jorden. jag vill så väldigt gärna åka och hälsa på
henne. ligga och glo på film och spela spel och slåss och asgarva.
men det blir ju som väntat aldrig av. helvetes jävla jag.. skitjag.
jag blir så jävla arg på mig själv hela jävla tiden. fan vad jag ska ta tag i
det här nu. nu jävlar får det bli en fet  jävla förändring. imorgon ska
lasseläkare få höra ett och annat. nu får han fan lov att hjälpa mig med det här.
för nu jävlar ska det blir bra,. jag har bestämt mig så hårt nu. nu kör vi,.
all in, vad finns att förlora?

ja, jag vet inte. nu har ni haft något att göra om ni läser. och jag hade något att
göra när jag skrev. win win eller nåt. det är typ skönt att få ur sig saker ibland.
ursäkta att det blir just här. men ni vet ju att ni inte behöver läsa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0