min tvättstuga

håller som sagt på att tvätta massor. så nu ska jag berätta hur kul det är att tvätta i mitt hus!
när jag kom ner idag så la jag i kläder i våra TVÅ tvättmaskiner. gick upp och väntade på att det skulle bli klart, och gick ner en timme senare. då visar det sig att det bara är den ena tvättisen som funkar. så dom andra kläderna hade det inte hänt något med.. kul kul. kan alltså bara tvätta en maskin i taget. och jag har verkligen mycket tvätt.

när kläderna sen är tvättade så kan man vrida vatten ur dom eftersom centrifugen i maskinerna verkar ha lagt av. så då får man extra centrufigera allting, men centrifugen är så liten så det får plats typ två tröjor åt gången. när det itne droppar vatten ur kläderna längre så ska man hänga upp dom i ett torkrum för torktumlaren är inte att tänka på. det är nämligen så att torktumlaren stänger av sig själv efter fyra minuter, så då får man springa ner var fjärde minut och starta om den. och det behövs torktumlas typ en och en halv timme. alltså får man springa ner ungefär tjugotvå gånger och starta om den.

iallafall.. man ska alltså knöla in allt i torkrummet. i torkrummet så håller dom där linorna på att gå av så man kan hänga max ett par byxor per lina. vilket resulterar i att man kan torka ca 15 plagg åt gången. men om inte plaggen hänger PRECIS framför "fläkten" (återkommer om fläkten) så finns det inte en chans i helvetet att det torkar. så man kan alltså torka typ två plagg åt gången. men det blir ändå inte tort. för nu kommer vi till den kära fläkten. om man skulle anställa en person som står i ena hörnet av torkrummet och flåsar lite så skulle det ge bättre resultat än fläkten som är där nu.. om man stoppar in fingrarna INNUTI fläkten så känner man att det kommer lite lite kall luft. stoppar man inte in fingrarna där i så känns det inte ens att det kommer luft. kläderna skulle fan torka bättre om dom låg i en balja full med vatten. det tror jag.

nu tänker ni att jag är störd som ändå hänger tvätten där.. men som sagt.. JAG HAR MYCKET TVÄTT och jag har en stackars liten torkställning som pallar typ lite underkläder och sen ger den vika.. jag får hänga mina kläder på stolar, dörrar, sängen, hänga dom i fönstrena jag får göra ALLT, men ändå får inte alla kläder plats. därför hänger jag kläderna där nere i typ 5 timmar så dom iaf inte droppar när jag kastar upp dom på dörrarna.

det slog mig precis att jag har blivit en riktig bitterfitta. deprimerande.
nu ska jag vattna mina döda blommor och kolla på tv.
PEEEEEEEEEEYS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0