att må bra

och i mellan åt blev det för mycket känslor
och man orkade liksom inte
men man ryckte ju upp sig och taggade till
och tjoho vad bra allting är
sen ville men sova lite så man knaprade lite
för att vakna imorgon och knapra annat skit
ingenting hjälper men man måste ju ha tålamod
och hade man inte det fick man fan skaffa sig det
och sen att man blir dyngsjuk av knaprandet är skitsamma
för så kan det ju faktiskt vara
och tjärliknande avföring, andningsuppehåll, hjärtklappningar,
förlorad aptit, sömnproblem, viktökning, torrhet i munnen,
depression, självmordstankar, humörsvägningar, ångest
och så vidare och så vidare
det är sånt man får räkna med om man vill må bra
må bra? med depression och ångest. då mår man bra
"du får vell ha lite tålamod!"


och jag insåg att jag inte ens vet hur man stavar till depression.
skrattirriterande, va? jaa..
och förlåt. men det är dom här kvällsinläggen som blir emo.
jag kan välja att inte skriva dom. men det väljer jag inte.
imorgon blir det lunch hos pappa.. världens bästa pappa! jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0