om om inte var

Jag vill vara liten igen. fem år känns lagom..
att ligga i soffan och mysa och kolla på Pippi långstrump.
att bli sådär jävla ompysslad som bara barn blir..
ens största sorg var att inte få titta på tv hur ofta man ville.
eller att man behövde gå och lägga sig klockan åtta.
rasade allt samman.. då var man förkrossad.
då var allt ett jävla helvete och så jävla orättvist.
saknar att vara en FAMILJ.. mamma pappa bror och jag.
saknar att största lyckan är att få en godispåse.
saknar att vara ute och leka i lekparken, bygga kojor eller plocka fula blommor.
tänk vad man tyckte att världen var orättvis när dom vuxna fick vara vakna hur länge som hellst!
och dom fick säga vad dom ville, och bestämma allt.

fan, att bli ompysslad nu det är att få lagad mat av pappa..
(det är inte fyskam, men det var en självklarhet när man är fem bast.)
största sorgen är större än något någonsin var när man var fem.
jag är glad om jag kan somna innan 2 på nätterna.
för mig är det lycka att få somna relativt tidigt, och kunna sova en hel natt.
man fick aldrig sitt hjärta krossat när man var fem år.
förbannat synd att man inte fattade hur bra man hade det när man var liten.
om 20 år tycker jag förmodligen att mitt liv var underbar nu.
men det kommer jag såklart upptäcka försent.. typiskt.

tänk när man började i skolan.. linus hade tvingat mig att lära mig plus och minus.
jag var grym i ettan för att linus älskade att leka skola..
man sjöng på lektionerna, och samlade kottar på mattelektionen.
nu får jag anstränga mig till max för att ens förstå vad läraren pratar om..

vill gå ner till dagis och berätta för barnen där hur jävla bra dom har det!
hur glada dom ska vara. hur nöjda dom ska vara med livet.
jag vill berätta för dom att det finns större smärta än att inte få en ny barbie.
vill berätta om hur ont det gör att bli sviken, att få sitt hjärta krossat och att bli lämnad.
så att dom där snoriga ungarna förstår hur jävla bra dom har det..
synd att dom inte förstår det..
men dom kommer vell oxå inse tillslut.. men då är dom förbi den åldern. och sitter och är bittra.
precis som jag är nu..
jag går och lägger mig istället.. har jag tur får jag kanske sex timmar sömn inatt. heja!

jag tror fan att jag ska ha saftkalas när jag fyller år.. fiskedamm och hela havet stormar. bara för att..
eller så köper jag en smörgåstårta, bjuder hem släkten och blir överlycklig för en ny äggskivare.

fyfan vilken bitterfitta jag är..
SÄÄÄÄÄÄÄNGEN NUUUUU!!!
puss då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0